30.11.08

2m indtager kbh

Vi rejste med vores dansklære og samfundsfagslære og havde et rigtig spændende program derover, som jeg gerne vil dele med jer. ;)

”Dear diary”
Mandag tog vi toget fra Odense til København, hvor vi indlogerede os på vores vandrehjem. Omkring 17 tog vi metroen ud til DR Byen, hvor vi fik en rundvisning. Det er virkelig nogle flotte bygninger, store og meget luftige. Derefter tog vi hjem og videre ind på Strøget for at få en øl – en kvart caffe latte til mig, da jeg var enormt sat til siden lørdag, kvart fordi jeg så valgte at vælte den ud over bordet, da jeg skulle rejse mig op. Spade. Det var en ret begivenhedsfuld aften, virkelig sjovt.

Tirsdag tog vi S-toget ud til Nørrebro og gik til Blågårsplads til en integrationsinstituition, som hedder Rabarberland. Der talte vi med to mænd, som arbejder for institutionen. Det var virkelig spændende at høre dem fortælle om deres holdning og beskrivelse af integrationen og de forksellige episoder, ex. Skudepisoder, som har fundet sted. Det var rart at få nogle andre synspunkter, end dem man hører og læser om på lille Fyn.. Derefter gik vi ind på Strøget spiste frokost, kiggede lidt i butikker og mødtes ved Folketinget, hvor vi hørte lidt inde fra Folketingsalen om bybusser og derefter fik vi en rundvisning, som mange af os allerede havde fået før, men så fik man lige genopfrisket den. Efter turen på Borgen kiggede vi videre i butikker. Jeg købte et par blondeleggings fra H&M, Jalouse og en bog; The Goddess Guide. Vi spiste samlet aftensmad på Riz Raz arrangeret af mig ☺

Onsdag gik vi til Politikens Hus for at tale med en journalist, Line Prasz, og få en lille tour. Mit ønske om at blive journalist, bliver større og større for hver gang, jeg hører om erhvervet. Derefter så vi World Press udstillingen. Jeg vil virkelig anbefale jer at tage ind at se den, den var helt fantastisk. Det er utroligt hvor meget stemning, følelser og historie der kan være i de billeder fra hele verden. Efter World Press spiste vi frokost og tog toget hjem.


Amalie


2m, the best.








Ingen kommentarer: